(085) 024 08 00           Werken bij Cobbler              Certificeringen              Kennis & Nieuws               Support & Meldingen  

Wat vinden onze klanten?

Tijdswinst, verlaging van de werkdruk en meer werkplezier

Ze wilden de werkdruk verlagen. Dat ze bij Cobbler werden gevraagd om deel te nemen aan de gloednieuwe pilot van Bellen met Lotte, was een schot in de roos. In gesprek met Nadia Moumna, leidinggevende doktersassistente bij Gezondheidscentrum Lombok over haar ervaring met Bellen met Lotte.

Klantverhaal

         Gezondheidscentrum Lombok

         De Terugbelplanner

         In gesprek met Nadia Moumna

De zorgvraag blijft hetzelfde, wel hebben we meer regie

Waarom bellen met Lotte?

De belangrijkste reden was voor ons om de werkdruk te verlagen. Gezondheidscentrum Lombok heeft ruim 14.000 patiënten, die dagelijks zorgen voor een flinke hoeveelheid telefoontjes. Natuurlijk wordt de zorgvraag niet minder, maar door de integratie met het complete Bellen met Lotte pakket hebben wij nu zelf de regie in handen.

Hoe is de pilot bevallen?

Goed. Na wat kleine opstartproblemen, liep het vrij snel goed. Nog steeds trouwens. Nu we er langere tijd mee werken, zien we nog wel een paar punten die beter kunnen. Deze hebben we al doorgegeven aan Cobbler en werden direct opgepakt of zijn in ontwikkeling.

Huisarts bij Lombok

quote icoon

Minder werkdruk en meer werkplezier. Dat scheelt ook in                           verzuim.

We willen graag alles integreren in De Terugbelplanner

Wat misten jullie in de pilot?

We hadden geen archief. Als je een telefoontje had afgehandeld, kon je die daarna niet meer terugvinden. Althans: niet eenvoudig. Dit hebben ze vrij snel geïmplementeerd. Dat is ook het voordeel van de pilot; dat je zaken nog aan kunt passen aan je eigen voorkeuren.

Wat heeft Bellen met Lotte jullie opgeleverd?

Rust. Op een gemiddelde maandag kregen we eerder zo’n 400-500 ad-hoc telefoontjes. Een deel daarvan wordt nu opgevangen door de terugbelplanner. Op dit moment plan ik één van de assistentes in voor de terugbelplanner en de rest voor de reguliere wachtrij. De persoon die de terugbelplanner voor zijn rekening neemt, ervaart echt een relaxte dag. Er moeten nog steeds veel telefoontjes gepleegd worden, maar er is gevoelsmatig meer tijd. Meer tijd in de voorbereiding, maar ook achteraf om het consult rustig in te voeren. Dat wordt als heel prettig ervaren.

Welke ‘bijwerkingen’ ervaar je?

Een bijwerking wil ik het niet direct noemen, meer een verbeterpunt. Momenteel werken we nog met twee stromen. De terugbelplanner en de reguliere wachtrij. Deze laatste willen we graag integreren in de terugbelplanner. Hierdoor houden we nog beter de regie over de werkdag. Natuurlijk blijft spoed en overleg altijd bestaan, maar als alle overige inkomende gesprekken op die manier worden opgevangen hebben we het optimaal ingeregeld.

Lombok assistente gebruikt de terugbelplanner

De werkdruk is echt afgenomen

Is Bellen met Lotte de investering waard?

Zeker. We merken nu al een flinke verlaging van de werkdruk. Als de wachtrij straks ook geïmplementeerd is, vind ik het de investering zeker waard. Bij enkele assistentes liep de werkdruk behoorlijk hoog op. Bellen met Lotte heeft niet alleen voor tijdswinst, werkdrukverlaging en meer werkplezier gezorgd, maar ook verzuim voorkomen.

Meer weten?

Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Of meer weten over dit project? Neem voor informatie of een vrijblijvend kennismakingsgesprek contact met ons op.

Ontdek hoe onze andere klanten het aanpakken

Huisartsenpraktijk Prelude

Huisartsenpraktijk

Bij Cobbler doen ze echt wat ze beloven

Lees verder...

Apotheek Ommer

Apotheek

Cobbler geeft een heel vertrouwd gevoel
Lees verder...


Huisartsenvereniging Holtenbroek

Huisartsenvereniging

We kunnen ons volledig richten op de patiënt

Lees verder...

Meer weten of een vrijblijvende afspraak inplannen?