Ervaringen van onze klanten
‘We kunnen niet meer zonder Bellen met Lotte’
Huisartsenpraktijk West is gelegen in Emmeloord en bestaat uit een samenwerkingsverband tussen drie solopraktijken. Sinds maart 2020 is Huisartsenpraktijk West overgegaan op Bellen met Lotte inclusief de HIS koppeling. We vragen praktijkmanager Natascha de Jong naar haar ervaring.
Klantverhaal
De inhoud van de pilot sprak ons aan
Waarom Bellen met Lotte?
Begin 2020 waren we op zoek naar een bedrijf dat ons kon
ondersteunen in telefonie & ICT. We kwamen uit bij Cobbler, omdat
zij beiden onder een dak hebben. Dat leek ons handig in geval van
storing of vragen. Zij waren op dat moment bezig met het opstarten van
een pilot voor Bellen met Lotte en stelden ons voor om hieraan deel te
nemen. De inhoud van het pakket sprak ons aan, dus zijn we ingestapt.
Hoe is de pilot bevallen?
Zoals het kan gaan bij een pilot, stak na twee weken de eerste
kinderziekte de kop op. We liepen vast, omdat Bellen met Lotte ingericht
was op een solopraktijk. Wij hebben als gezondheidscentrum echter drie
praktijken onder één dak. Dat hebben ze direct opgepakt en
doorontwikkeld. Sinds juni werkt alles naar volle tevredenheid.
Alle 7 assistentes hier zijn even enthousiast over Bellen met Lotte
We besparen minstens een halve minuut per gesprek
Heeft Bellen met Lotte jullie tijd opgeleverd?
Enorm veel! Dat lijkt misschien overdreven, maar wij hebben drie
huisartsenpraktijen, ruim 8000 patiënten en op een normale maandag
krijgen we zo’n 250 telefoontjes binnen. Door de koppeling met HIS is
dat sinds de invoering 250 keer één druk op de knop om het dossier te
openen.
Voorheen moesten we vragen naar de geboortedatum, de naam en in sommige gevallen meerdere keren. Door invoering van dit systeem hoeft dit allemaal niet meer. In één oogopslag zien we alles wat we nodig hebben. Hierdoor besparen we zeker een halve minuut per gesprek. Dat is echt heel veel.
Daarnaast heeft de koppeling fouten bij het terugbellen gereduceerd tot nul. Een verkeerd cijfer intoetsen is immers zo gedaan. We werken hier met zeven assistentes en allemaal zijn we even enthousiast over het systeem. Een heel enkele keer loopt het even vast en moeten we opnieuw inloggen. In die paar minuten mis je het systeem gelijk. Gek hoe snel je kunt wennen aan een stukje techniek.
Het levert plezier op
Meer voordelen?
Ja; herkenning. We zien via het pop-up scherm wie er belt. Stel dat
ik een patiënt ’s ochtends al heb gesproken, dan zie ik dat in het
scherm en neem ik dit telefoontje zelf aan. Dat is prettig voor de
patiënt, omdat ze het niet opnieuw uit hoeven te leggen. En fijn voor
mijn collega’s, omdat ze er niet ‘in hoeven te duiken’. Het systeem
maakt ons werk zoveel makkelijker en georganiseerder.
Is Bellen met Lotte de investering waard?
Absoluut! Toen het na twee weken begon te haperen dacht ik wel even
‘waar ben ik aan begonnen’, maar door de proactieve houding van Cobbler
en het gebruiksgemak nu zijn we helemaal om. Het levert vooral veel
plezier op en eerlijk is eerlijk: we kunnen niet meer zonder.
Meer weten?
Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Of meer weten over dit project? Neem voor informatie of een vrijblijvend kennismakingsgesprek contact met ons op.